Wat te doen als je niet (meer) kunt inloggen op Mijn MediaMasters
Sommigen van jullie ervaren problemen met inloggen. Dit heeft niet te maken met een storing. We leggen je graag in dit artikel uit wat je moet doen om dit probleem op te lossen.
Probeer je in te loggen op Mijn MediaMasters en lijkt de pagina niet te reageren of zie je alleen een korte laadcirkel? Hieronder delen we een kleine handleiding zodat je zelf kan controleren waar het aan ligt dat je niet kan inloggen. Check eerst even in welke browser je speelt en volg vervolgens de stappen per browser. Let op: zie je al een errorcode 400 staan? Dat betekent dat je account niet goed is ingesteld. Neem contact op met de helpdesk, wij zorgen ervoor dat je account wordt gereset. Zo kan je heel snel aan de slag met MediaMasters.
Google Chrome
- Open Chrome en ga naar de inlogpagina. Doorloop de stappen zoals je ze hebt gedaan en waarbij je dus vastloopt. Het is belangrijk dat je dus nog een keer probeert in te loggen, ook al werkt dit dus niet. Door deze actie te herhalen, komt de juiste foutmelding boven.
- Klik vervolgens op de drie stipjes rechtsboven in Chrome.
- Klik daarna op “meer hulpprogramma’s”.
- Kies vervolgens voor “Hulpprogramma’s voor ontwikkelaars”.
- Klik daarna op “console”. Hier zal je hoogstwaarschijnlijk een soort rode foutmelding zien. Die mag je uitklappen met het pijltje wat er naast staat. Je ziet de volgende tekst: Failed to load resource: the server responded with a status of […]
- Het getal wat na de zin komt, is 401 of 429.
- Zie je 401 staan? Bel dan de helpdesk. Je account moet opnieuw worden ingesteld.
- Zie je 429 staan? Dan heb je te snel achter elkaar geprobeerd in te loggen. Ons systeem blokkeert dit gedrag omdat hackers op deze manier mogelijk in MediaMasters kunnen komen. Stop even met inloggen en wacht 30 min. Daarna kom je er weer in. Kom je er na 30 min nog steeds niet in? Bel dan de helpdesk.
Microsoft Edge
- Open Edge en ga naar de inlogpagina. Doorloop de stappen zoals je ze hebt gedaan en waarbij je dus vastloopt. Het is belangrijk dat je dus nog een keer probeert in te loggen, ook al werkt dit dus niet. Door deze actie te herhalen, komt de juiste foutmelding boven.
- Klik vervolgens op de drie stipjes rechtsboven in Chrome.
- Klik daarna op “meer hulpprogramma’s”.
- Kies vervolgens voor “Ontwikkelhulprogramma’s”
- Klik links onderin op ‘Issues’
- Klik daarna links onderin op ‘Console’. Dit scherm kan naar boven slepen indien de melding nog niet goed zichtbaar is. Dit doe je door met je muis op de rand te zweven, dan zie je een pijltje en kan je het scherm omhoog slepen.
- Hier zal je hoogstwaarschijnlijk een soort rode foutmelding zien. Die mag je uitklappen met het pijltje wat er naast staat. Je ziet de volgende tekst: Failed to load resource: the server responded with a status of […]
- Het getal wat na de zin komt, is of 401 of 429.
- Zie je 401 staan? Bel dan de helpdesk. Je account moet opnieuw worden ingesteld.
- Zie je 429 staan? Dan heb je te snel achter elkaar geprobeerd in te loggen. Ons systeem blokkeert dit gedrag omdat hackers op deze manier mogelijk in MediaMasters kunnen komen. Stop even met inloggen en wacht 30 min. Daarna kom je er weer in. Kom je er na 30 min nog steeds niet in? Bel dan de helpdesk.
De helpdesk is te bereiken via info@mediamasters.nl of telefonisch 035-7994084 van 08.00 – 17.00 (tot en met 15 november)