Speel verder in de MediaMasters-wereld: de schone schijn van reclame

10 december 2019 – De Week van de Mediawijsheid is voorbij, maar MediaMasters nog niet! Het mediarapport dat je kunt inzien in de game, geeft inzicht in de sterke en minder sterke kanten van jouw klas op basis van jullie resultaten tijdens de landelijke wedstrijd. Daarmee kun je bepalen aan welke thema’s je extra aandacht kunt besteden.

Speel gedurende de rest van het schooljaar de Extra Missies die bij die onderwerpen horen. De drie klassen die op 1 juni 2020 de meeste punten hebben verzameld, winnen een speciale prijs.

Extra Missie uitgelicht: De schone schijn van reclame
Realiseren jouw leerlingen zich dat reclame vaak verstopt zit en dat het je mening of je koopgedrag kan be├»nvloeden? Ga tijdens deze feestmaand op Filtereiland aan de slag met ‘de schone schijn van reclame’. Leerlingen gaan in deze Extra Missie o.a. aan de slag met bronnenonderzoek om reclametechnieken te herkennen.

Deze Extra Missie is tot stand gekomen met medewerking van: Beeld en Geluid, Nationaal Mediapaspoort, Cubiss, Nieuws in de klas en Reclamewijs.

Aan de slag

MediaMasters Extra
Ook de opdrachten op MediaMasters Extra blijven de rest van het schooljaar te spelen. Laat de leerlingen bijvoorbeeld de ‘Beeldkraken-quiz: de zoete verleider‘ spelen die aansluit bij het thema reclamewijsheid.

Deel dit bericht